Vol. 15 (2024): Podmiotowość ucznia i nauczyciela polonisty - idee a rzeczywistość
About
About the Journal
Editorial Team
Scientific board
Reviewers
Review process
Publication ethics
Privacy policy
Submissions
ONLINE SUBMISSIONS
Copyright
Submission checklist
Aktualny numer
Archives
Announcements
Contact
Search
Login
Język polski
English
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Język Polski
Język polski
English
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Język Polski
Vol. 15 (2024)
Published December 27, 2024
Podmiotowość ucznia i nauczyciela polonisty - idee a rzeczywistość
Spis treści
Spis treści
Danuta Łazarska, Paweł Sporek, Marek Pieniążek
PDF (Język Polski)
Summary
Wstęp
Danuta Łazarska, Marek Pieniążek, Paweł Sporek
PDF (Język Polski)
Czas na mnie...
Piotr Kołodziej
PDF (Język Polski)
Pożegnanie Profesora Zenona Urygi
(4 X 1934– 1 VIII 2024)
Danuta Łazarska
PDF (Język Polski)
Bibliografia wybranych prac Profesora Zenona Urygi z lat 1962-2020
Marek Pieniążek, Paweł Sporek
PDF (Język Polski)
Articles
Problem z podmiotowością we współczesnej szkolnej edukacji
Barbara Myrdzik
Szkolne wypalenie. O dobrostanie nauczyciela oraz ucznia w badaniach i najnowszej literaturze dla młodego odbiorcy
Anna Janus-Sitarz
PDF (Język Polski)
„Bycie podmiotem” jako wartość i wyzwanie edukacyjne w czasach technopolu
Iwona Morawska
PDF (Język Polski)
Zewnętrzne uwarunkowania podmiotowości nauczyciela polonisty
Danuta Krzyżyk
PDF (Język Polski)
Instytucjonalne obszary wolności vs. zniewolenia polonisty w dobie Chatbotów GPT
Marek Pieniążek
PDF (Język Polski)
Szkoła. Między przymusem a wolnością
Piotr Kołodziej
PDF (Język Polski)
Podróż w głąb siebie. O dydaktyce podmiotowej w przygotowaniu zawodowym nauczycieli polonistów
Danuta Łazarska
PDF (Język Polski)
Paideia poetów a podmiotowość współczesnego ucznia. Labirynt jako figura paideutyczna
Joanna Hobot-Marcinek
PDF (Język Polski)
Tutoring w kształceniu przyszłych polonistów. Refleksje z badań
Małgorzata Gajak-Toczek
PDF (Język Polski)
Personalizacja w kształceniu szkolnym – z doświadczeń nauczyciela i opiekuna zawodowych praktyk tutorskich
Paweł Sporek
PDF (Język Polski)
Trudne tematy w szkole. Przygotowanie przyszłych polonistów do wprowadzania w praktyce edukacyjnej problematyki związanej z zaburzeniami odżywiania
Małgorzata Latoch-Zielińska
PDF (Język Polski)
Nastawienie badawcze nauczyciela polonisty – wyznacznikiem realizacji przez niego idei własnej podmiotowości
Dorota Krakut
Nie ma uczniów – są ludzie. O podmiotowości na lekcjach języka polskiego w świetle wypowiedzi przyszłych nauczycieli polonistów
Maria Stchoń
Twórczość na lekcjach języka polskiego
Agata Kucharska-Babula
[Nie]ocenione. Twórcze praktyki pisarskie w akademickiej i szkolnej dydaktyce polonistycznej
Maria Szoska
Ekfraza w edukacji polonistycznej (z perspektywy nauczania integrującego)
Elżbieta Mazur
Kształcenie językowe w czasach antropocenu – w kierunku zrównoważonej edukacji
Bernadeta Niesporek-Szamburska
Nauczanie retorycznej argumentacji jako element kształcenia podmiotowego – trudności i szanse
Magdalena Ryszka-Kurczab
Podmiot i przedmiot kształcenia językowego w szkole ponadpodstawowej na wybranym materiale podręcznikowym
Beata Udzik
Szkolna klasyka – o sposobach projektowania dialogu z dorobkiem przeszłości w podstawie programowej i podręcznikach licealnych
Jerzy Kaniewski
Uczniowie szkół ponadpodstawowych jako odbiorcy wybranych materiałów dydaktycznych
Magdalena Marzec-Jóźwicka
Dojrzałość, ale jaka? Egzamin maturalny z języka polskiego a wyzwania współczesności
Marta Rusek
Między prawem do błędu a psychologiczną potrzebą domknięcia poznawczego
Krzysztof Biedrzycki
„Każde kolejne pokolenie Polaków powinno się mierzyć z tym tekstem”, czyli o "Weselu" po raz kolejny
Maria Kwiatkowska-Ratajczak
Dorastanie zaangażowane. Nastoletni bohaterowie powieści Anny Cieplak wobec migracji i sprawczości ("Ma być czysto" - teoria i praktyka recepcji)
Dorota Michułka
O prawie do godności ucznia i nauczyciela, czyli o dramaturgii spotkania z Innym (L. Lotto, „Zwiastowanie” a wymogi egzaminu maturalnego)
Grażyna Tomaszewska
Iketaon albo pompowanie podmiotów. O niechlubnej sztuce demagogii
Janusz Waligóra
Zachwyca czy nie zachwyca geniusz Mickiewicza? O budowaniu (czułej) relacji z autorem i tekstem
Karolina Kwak
Sploty, więzi, doświadczenie konkretu. Nowa podmiotowość nauczyciela polonisty
Magdalena Ochwat, Małgorzata Wójcik-Dudek, Piotr Skubała
Edukacja polonistyczna jako wprowadzenie dla wspólnego świata
Dariusz Szczukowski
Pierwsze kroki w nauce języka, czyli jak nauczać dzieci z Ukrainy języka polskiego z wykorzystaniem przeznaczonego dla nich "Elementarza"
Marzena Błasiak-Tytuła
Przez czytanie do opanowania języka. Na przykładzie kursu języka polskiego dla dzieci z Ukrainy
Zdzisława Orłowska-Popek
Teatr dobry na wszystko – między dydaktyką a glottodydaktyką polonistyczną
Maria Wacławek
Człowiek i miejsce w edukacji polonistycznej – między tworzeniem więzi a nakładaniem więzów
Katarzyna Pławecka
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here