Vol. 15 (2024): Podmiotowość ucznia i nauczyciela polonisty - idee a rzeczywistość
About
About the Journal
Editorial Team
Scientific board
Reviewers
Review process
Publication ethics
Submission checklist
Submission checklist
Privacy policy
Aktualny numer
Archives
Announcements
Contact
Search
Login
Język polski
English
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Język Polski
Język polski
English
Register
Login
Change the language. The current language is:
English
Język Polski
Vol. 15 (2024)
Published December 27, 2024
Podmiotowość ucznia i nauczyciela polonisty - idee a rzeczywistość
Spis treści
Spis treści
Danuta Łazarska, Paweł Sporek, Marek Pieniążek
PDF (Język Polski)
Summary
Wstęp
Danuta Łazarska, Marek Pieniążek, Paweł Sporek
PDF (Język Polski)
Czas na mnie...
Piotr Kołodziej
PDF (Język Polski)
Pożegnanie Profesora Zenona Urygi
(4 X 1934– 1 VIII 2024)
Danuta Łazarska
PDF (Język Polski)
Bibliografia wybranych prac Profesora Zenona Urygi z lat 1962-2020
Marek Pieniążek, Paweł Sporek
PDF (Język Polski)
Articles
Problem z podmiotowością we współczesnej szkolnej edukacji
Barbara Myrdzik
PDF (Język Polski)
Szkolne wypalenie. O dobrostanie nauczyciela oraz ucznia w badaniach i najnowszej literaturze dla młodego odbiorcy
Anna Janus-Sitarz
PDF (Język Polski)
„Bycie podmiotem” jako wartość i wyzwanie edukacyjne w czasach technopolu
Iwona Morawska
PDF (Język Polski)
Zewnętrzne uwarunkowania podmiotowości nauczyciela polonisty
Danuta Krzyżyk
PDF (Język Polski)
Instytucjonalne obszary wolności vs. zniewolenia polonisty w dobie Chatbotów GPT
Marek Pieniążek
PDF (Język Polski)
Szkoła. Między przymusem a wolnością
Piotr Kołodziej
PDF (Język Polski)
Podróż w głąb siebie. O dydaktyce podmiotowej w przygotowaniu zawodowym nauczycieli polonistów
Danuta Łazarska
PDF (Język Polski)
Paideia poetów a podmiotowość współczesnego ucznia. Labirynt jako figura paideutyczna
Joanna Hobot-Marcinek
PDF (Język Polski)
Tutoring w kształceniu przyszłych polonistów. Refleksje z badań
Małgorzata Gajak-Toczek
PDF (Język Polski)
Personalizacja w kształceniu szkolnym – z doświadczeń nauczyciela i opiekuna zawodowych praktyk tutorskich
Paweł Sporek
PDF (Język Polski)
Trudne tematy w szkole. Przygotowanie przyszłych polonistów do wprowadzania w praktyce edukacyjnej problematyki związanej z zaburzeniami odżywiania
Małgorzata Latoch-Zielińska
PDF (Język Polski)
Nastawienie badawcze nauczyciela polonisty – wyznacznikiem realizacji przez niego idei własnej podmiotowości
Dorota Karkut
PDF (Język Polski)
Nie ma uczniów – są ludzie. O podmiotowości na lekcjach języka polskiego w świetle wypowiedzi przyszłych nauczycieli polonistów
Maria Stachoń
PDF (Język Polski)
Twórczość na lekcjach języka polskiego
Agata Kucharska-Babula
PDF (Język Polski)
[Nie]ocenione. Twórcze praktyki pisarskie w akademickiej i szkolnej dydaktyce polonistycznej
Maria Szoska
PDF (Język Polski)
Ekfraza w edukacji polonistycznej (z perspektywy nauczania integrującego)
Elżbieta Mazur
PDF (Język Polski)
Kształcenie językowe w czasach antropocenu – w kierunku zrównoważonej edukacji
Bernadeta Niesporek-Szamburska
PDF (Język Polski)
Nauczanie retorycznej argumentacji jako element kształcenia podmiotowego – trudności i szanse
Magdalena Ryszka-Kurczab
PDF (Język Polski)
Podmiot i przedmiot kształcenia językowego w szkole ponadpodstawowej na wybranym materiale podręcznikowym
Beata Udzik
PDF (Język Polski)
Szkolna klasyka – o sposobach projektowania dialogu z dorobkiem przeszłości w podstawie programowej i podręcznikach licealnych
Jerzy Kaniewski
PDF (Język Polski)
Uczniowie szkół ponadpodstawowych jako odbiorcy wybranych materiałów dydaktycznych
Magdalena Marzec-Jóźwicka
PDF (Język Polski)
Dojrzałość, ale jaka? Egzamin maturalny z języka polskiego a wyzwania współczesności
Marta Rusek
PDF (Język Polski)
Między prawem do błędu a psychologiczną potrzebą domknięcia poznawczego
Krzysztof Biedrzycki
PDF (Język Polski)
„Każde kolejne pokolenie Polaków powinno się mierzyć z tym tekstem”, czyli o "Weselu" po raz kolejny
Maria Kwiatkowska-Ratajczak
PDF (Język Polski)
Dorastanie zaangażowane. Nastoletni bohaterowie powieści Anny Cieplak wobec migracji i sprawczości ("Ma być czysto" - teoria i praktyka recepcji)
Dorota Michułka
PDF (Język Polski)
O prawie do godności ucznia i nauczyciela, czyli o dramaturgii spotkania z Innym (L. Lotto, „Zwiastowanie” a wymogi egzaminu maturalnego)
Grażyna Tomaszewska
PDF (Język Polski)
Iketaon albo pompowanie podmiotów. O niechlubnej sztuce demagogii
Janusz Waligóra
PDF (Język Polski)
Zachwyca czy nie zachwyca geniusz Mickiewicza? O budowaniu (czułej) relacji z autorem i tekstem
Karolina Kwak
PDF (Język Polski)
Sploty, więzi, doświadczenie konkretu. Nowa podmiotowość nauczyciela polonisty
Magdalena Ochwat, Małgorzata Wójcik-Dudek, Piotr Skubała
PDF (Język Polski)
Edukacja polonistyczna jako wprowadzenie dla wspólnego świata
Dariusz Szczukowski
PDF (Język Polski)
Pierwsze kroki w nauce języka, czyli jak nauczać dzieci z Ukrainy języka polskiego z wykorzystaniem przeznaczonego dla nich "Elementarza"
Marzena Błasiak-Tytuła
PDF (Język Polski)
Przez czytanie do opanowania języka. Na przykładzie kursu języka polskiego dla dzieci z Ukrainy
Zdzisława Orłowska-Popek
PDF (Język Polski)
Teatr dobry na wszystko – między dydaktyką a glottodydaktyką polonistyczną
Maria Wacławek
PDF (Język Polski)
Człowiek i miejsce w edukacji polonistycznej – między tworzeniem więzi a nakładaniem więzów
Katarzyna Pławecka
PDF (Język Polski)
×
Username
*
Required
Password
*
Required
Forgot your password?
Keep me logged in
Login
No account?
Register here