Current Issue
„Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia” to czasopismo naukowe afiliowane przy Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ukazujące się w dwóch wersjach: drukowanej oraz cyfrowej. Tytuł rocznika wyznacza płaszczyznę spotkań oraz konfrontacji różnorodnych sposobów rozumienia i badania skomplikowanej rzeczywistości edukacyjnej, związanej z językiem polskim jako szkolnym przedmiotem, a także z uczeniem i uczeniem się języka polskiego jako obcego i drugiego. „Studia ad Didacticam” to w założeniu interdyscyplinarne forum wymiany myśli, prezentacji badań oraz efektów kształcenia, otwarte również dla dydaktyków innych języków, ze szczególnym uwzględnieniem języków słowiańskich. Na nasze łamy zapraszamy nie tylko teoretyków oraz badaczy dydaktyki literatury i języka, ale także praktyków, nauczycieli i studentów. Zależy nam, aby „Studia ad Didacticam” stanowiły przestrzeń współpracy różnych środowisk edukacyjnych, sprzyjającą podnoszeniu jakości kształcenia.
Czasopismo jest indeksowane w bazach CEEOL CEJSH Polska Bibliografia Naukowa Index Copernicus ERIH PLUS Most Wiedzy
Zapraszamy do współpracy
Announcements
Praktykowanie wspólnot (tom 14)
„Ja jestem z tobą, ty jesteś ze mną, jesteśmy razem – dla niego” – w ten oto sposób w Etyce solidarności istotę wspólnoty określał Józef Tischner. WSPÓLNOTA to słowo kluczowe dla niniejszego, 14. numeru naszego rocznika.
More…
Tom 13 czyli Dydaktyka języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego – teraźniejszość i przyszłość
Szanowni Państwo,
zapraszamy do zapoznania się z nowym numerem naszego pisma. Tym razem w całości poświęcone jest ono nauczaniu języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego.
More…