How to Cite
Niesporek-Szamburska, B. (2017). Method or approach - between didactics of the mother tongue and glottodidactics. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Ad Didacticam Litterarum Polonarum Et Linguae Polonae Pertinentia, 8(227). Retrieved from https://didactica.uken.krakow.pl/article/view/4488
Most read articles by the same author(s)
- Bernadeta, Pomiędzy słowem a obrazem. O wizualizacji w nauczaniu/uczeniu się języka polskiego jako drugiego , Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia: Vol. 13 No. 359 (2022): Tom 13 Dydaktyka języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego – teraźniejszość i przyszłość
- Bernadeta Niesporek-Szamburska, Understanding the „functional approach to language learning” in the framework plan (core curriculum) and its implementation , Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia: Vol. 10 No. 285 (2019): Dylematy kształcenia polonistycznego w zreformowanej szkole podstawowej
- Bernadeta Niesporek-Szamburska, Polish studies’ practicing in the times of pandemic. The space and place of mid-year practice in secondary school , Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia: Vol. 12 No. 330 (2021): Wobec współczesności. Język polski w reformowanej szkole ponadpodstawowej
- Anna Guzy, Bernadeta Niesporek-Szamburska, Uczniowskie zmagania się ze słowem. O pisaniu dłuższej wypowiedzi na różnych poziomach nauczania , Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia: Vol. 4 No. 140 (2013): Kondycja słowa w edukacji polonistycznej
- Bernadeta Niesporek-Szamburska, How to Teach (Learn) the Mother Tongue, or School Interactions with the (Czech) Language , Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia: Vol. 11 No. 315 (2020): Nauczanie języków narodowych w Polsce i w Serbii