Abstract
Przedmiotem artykułu jest pokazanie, jakie możliwości łączenia literatury i muzyki na lekcjach języka daje podstawa programowa. W tekście zostały omówione różne kategorie integrowania tych sztuk: muzyczność literatury, literackość muzyki oraz dzieła wokalno-instrumentalne. Artykuł stanowi zachętę dla polonistów do korelowania sztuk na lekcjach zarówno w ogólnokształcących szkołach muzycznych, jak i liceach nieprofilowanych, ogólnokształcących.
References
Habela J., Słowniczek muzyczny, Kraków 1988.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Hejmej A., Muzyczność dzieła literackiego, Wrocław 2002.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Jachimowicz Z., Chopin, rys życia i twórczości, Kraków 1949.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Kowalska M., ABC historii muzyki, Kraków 2001.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Lissa Z., Studia nad twórczością Fryderyka Chopina, Kraków 1970.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Reiman A., Muzyczny styl odbioru tekstów literackich, Poznań 2013.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Skarbowski J., Literatura-muzyka. Zbliżenia i dialogi, Warszawa 1981.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Tomaszewski M., Chopin [w:] Encyklopedia muzyczna PWM cd. Część biograficzna, red. E. Dziębowska, Kraków 1984.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Tomaszewski M., Chopin. Człowiek, dzieło, rezonans, Kraków 2005.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Tomaszewski M., Muzyka i literatura [w:] Słownik literatury polskiej XIX wieku, red. J. Bachórz, Wrocław 1991.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Tomaszewski M., Chopin i George Sand. Miłość nie od pierwszego spojrzenia, Kraków 2010.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##