A lost generation? On the difficulties of the seventh grade students with the implementation of the new core curriculum of the Polish language
PDF (Język Polski)

Keywords

nauczanie języka polskiego
Podstawa programowa
problemy edukacyjne
szkoła podstawowa
kształcenie literackie i językowe Polish language education
core curriculum
educational difficulties
primary school
literaryliterary and language education

How to Cite

Latoch-Zielińska, M. . (2019). A lost generation? On the difficulties of the seventh grade students with the implementation of the new core curriculum of the Polish language. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Ad Didacticam Litterarum Polonarum Et Linguae Polonae Pertinentia, 10(285), 52–66. https://doi.org/10.24917/20820909.10.6

Abstract

The new core curriculum set many challenges for students and teachers. One of the most important is the need to implement the assumed content by the graduates of the old primary school, who implemented the old core curriculum so far. The article presents the results of the analysis of both documents in terms of continuity and logical reference to the content of the old core curriculum. It also discusses the results of a survey conducted among students and teachers on the difficulty of seventh grade students with the implementation of the new core curriculum.
https://doi.org/10.24917/20820909.10.6
PDF (Język Polski)

References

Biedrzycki K., Bordzoł P., Hącia A., Kozak W., Przybylski B., Strawa E., Wróbel I., Dydak-
tyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programo-
wej, Warszawa 2015.
D. Goleman, Inteligencja emocjonalna, przeł. A. Jankowski, Poznań 1997.
Dolata R., Grygiel P., Jankowska D.M., Jarnutowska E., Jasińska-Maciążek A., Karwowski
M., Modzelewski M., Pisarek J., Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością na-
uczania w klasach IV-VI, Warszawa 2015.
Kożusznik B., Saturacja dydaktyki uczelni wyższej. Stymulowanie kreatywności, proak-
tywności i współpracy, [w:] Uczyć z pasją. Wskazówki dla nauczycieli akademickich,
red. B. Kożusznik, J. Polak, Katowice 2014.
Latoch-Zielińska M., Lektura szkolna w sieci, „Folia Bibliologia” 2017, vol. LIX.
Raczyńska E., Marta Florkiewicz-Borkowska: to nauczyciele muszą poczuć, że chcą coś
zmienić, https://kobieta.onet.pl/wiadomosci/marta-florkiewicz-borkowska-na-
uczyciel-roku-2017-wywiad/z4lhbm2, [dostęp: 23.10.2018].
Rożak T., Robimy krzywdę naszym dzieciom, http://www.naukatolubie.pl/robimy-
-krzywde-naszym-dzieciom/, [dostęp: 23.10.2018].
Sytuacja uczniów klasy VII zreformowanej szkoły podstawowej. Raport Rzecznika Praw
Dziecka przygotowany na podstawie sondażu opinii młodzieży, rodziców, nauczy-
cieli i dyrektorów szkół, Warszawa 2018, http://brpd.gov.pl/aktualnosci-wystapie-
nia-generalne/sytuacja-szkolna-uczniow-klas-vii-raport-rpd, [dostęp: 23.10.2018].
Warecka A., „Modlę się, żeby moje dziecko się pozbierało”. Jak przetrwać siódmą klasę?,
http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,152121,23213355,modle-sie-zeby-moje-
-dziecko-sie-pozbieralo-jak przetrwac.html#Z_MT, [dostęp: 23.10.2018].
Zaród M., Zadaję z sensem - dla swojego ucznia to ty jesteś systemem edukacji , https://
edunews.pl/badania-i-debaty/dyskusje/4417-zadaje-z-sensem-dla-swojego-ucz-
nia-to-ty-jestes-systemem-edukacji, [dostęp: 23.10.2018].

Downloads

Download data is not yet available.