Abstract
The coronavirus pandemic and the world's unprecedented standstill have affected many spheres of life. The closure of schools and the shift to remote teaching, which had not been practiced on such a scale before, revealed many problems at all stages of education. The pandemic forced, as it were, an abrupt transition from the familiar and applied didactics of the digital era (Polak, 2014) to the world of "total remote" education. The first studies on online education have already appeared. The article presents the results of a study of social media education initiatives carried out by teachers of Polish during the pandemic. The scale of teachers' activity in this sphere shows their creativity and innovation, as well as their professional solidarity in the face of the challenges posed by remote education.
References
Buchner A., Wierzbicka M., Edukacja zdalna w czasie pandemii, Warszawa 2020.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Jankowiak B., Jaskulska S., Dobrostan nauczycieli i nauczycielek a ich postawy wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19, „Przegląd Pedagogiczny” nr 1, 2020, s. 219–232.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Kowalczyk S., Solidarność jako zasada życia społecznego w nauczaniu Jana Pawła II, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym” vol. 14, nr 1, 2011, http://www.annalesonline.uni.lodz.pl/archiwum/2011/2011_01_kowalczyk_13_19.pdf (dostęp: 20.06.2022).
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Kowalewski T., Kowalewska J., Od solidarności do dobra wspólnego: koherentność zasad życia społecznego, „Myśl Ekonomiczna i Polityczna” 2014, nr 4, s. 245-255.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Nitecki F., Idea solidarności w nauczaniu Jana Pawła II, „Chrześcijanin w świecie” 21 (1989) nr 1, s. 1–21.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Paris S.G., Ayres L.R., Stawanie się refleksyjnym uczniem i nauczycielem, Warszawa 1997.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Plebańska M., Szyller A., Sieńczewska M., Raport - Edukacja zdalna w czasach Covid-19, Warszawa 2020.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Polak M., Dydaktyka i cyfrowy świat, „Edunews.pl”, 04.03.2014, http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/2563-dydaktyka-i-cyfrowy-swiat (dostęp: 20.06.2022).
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Ptaszek, G., Stunża G. D., Pyżalski J., Dębski M., Bigaj M. Edukacja zdalna: co stało się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami?, Gdańsk 2020.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Radzińska J., Solidarność: definicja i konteksty, „Etyka” nr 48/2014, s. 58-68.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Skorowski H., Wolność, integracja, solidarność w nauczaniu Jana Pawła II, Warszawa 2002.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Stecko J., Wystarczy zrobić niewiele, by zmieniło się wiele, czyli czym jest etyka solidarności, [w:] O solidarności wielką i małą literą pisanej, red. M. Krzysztofiński, G. Ostasz, J. Stecko, Rzeszów 2019.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Uczenie metodą projektów, red. B.D Gołębniak, Warszawa 2002.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia